O cale de vindecare a celor mai grele boli -
Interviu cu Ioan Albescu, specialist în iridologie (diagnosticarea bolilor, pe
baza studierii irisului ocular)
Călugarul din Siberia
- Sutele de bolnavi pe care i-ați vindecat, adeseori
de boli incurabile, vă plasează într-o posibilă carte a recordurilor
tratamentelor naturiste. Metoda de diagnosticare pe care o practicați este
destul de puțin cunoscută: "citirea" bolii în ochiul pacientului. Cum
procedați?
- Iridodiagnoza sau citirea irisului pornește de la
studiul hărtți ochiului, în care sunt înscrise toate dereglările energetice
care au dus la boală. Iridologia pune în corelație zone precise ale irisului cu
diferitele părți ale corpului omenesc. El este divizat în sectoare
triunghiulare, dar și în șase zone circulare, legate fiecare în parte de o
anumită funcție a organismului; un soi de hartă geografică, pe care se văd
disfunctionalitățile create de boli. Prima zona, cea mai apropiată de pupilă,
corespunde stomacului, a doua intestinului și așa mai departe.
- Ce urmează, după stabilirea exactă a
diagnosticului?
- Instrumentul terapeutic principal pe care-l indic
este postirea, la care se adauga alte metode: fitoterapia, hidroterapia,
presopunctura, psihoterapia, practica ascetica - spovedania si participarea la
liturghie. Uneori, aceste metode sunt asociate tratamentelor medicale clasice,
alopate. Urmat cu consecventa, acest program duce in timp la ameliorarea si
chiar vindecarea bolilor.
- Cum ati ajuns la aceste practici?
- Totul a pornit de la discutiile cu Valeriu Popa,
un om de exceptie, care m-a ajutat nu numai sa ma vindec eu insumi de o boala
grava, dar mi-a si orientat lecturile, in asa fel incat am ajuns, in decurs de
7-8 ani, sa ii citesc pe toti marii practicieni naturisti ai lumii, incepand cu
japonezul Oshawa, autorul regimului macrobiotic. Nu-mi puteam imagina in acel
timp ca terapia de baza de la care porneste tratarea unei boli grave nu este
altceva decat o practica ascetica. Eram la vremea aceea ateu, om scolit in
epoca trecuta. Dar destinul a vrut ca, in afara de Valeriu Popa, sa mai
intalnesc un om care mi-a influentat existenta. In 1984, l-am intalnit pe
Zevacinski, un polonez ucrainean, care dupa razboi a fost dus intr-un lagar in
Siberia, unde l-a cunoscut pe calugarul roman basarabean Nicolae Pescaru, un
ascet ortodox, dublat de un mare vindecator. Acest calugar l-a ales pe
Zevacinski (care era un om extraordinar de inzestrat intelectual, cunostea 11
limbi, vorbea greaca veche, latina, ebraica, slava veche), si i-a transmis tot
ceea ce stia el in materie de medicina naturista, hipocratica, dar si de
credinta ortodoxa. Ulterior, Zevacinski l-a tratat de o boala grava pe
colonelul care conducea lagarul, folosind metodele deprinse de la Nicolae
Pescaru, iar drept rasplata a fost eliberat. A ajuns in Romania, la Sibiu, si
intamplarea a facut sa-l cunosc si sa invat si eu de la el iridodiagnoza si
procedurile de tratament naturist pe care le folosea. Apoi, mai bine de
douazeci de ani, am avut parte de sfaturile duhovnicesti ale parintelui Lavrentie
de la Manastirea Fra-sinei, care m-a ajutat sa cred in Dumnezeu. Asa am ajuns
sa cunosc importanta pe care o are latura sufleteasca, atat in declansarea, cat
si in tratarea unei boli.
Spovedania, o adevarata renastere
- Este stiut faptul ca dumneavoastra primiti
bolnavii la tratament, numai dupa ce in prealabil s-au curatat sufleteste prin
spovedanie.
- Da, asa este. In medicina hipocratiana, naturista,
nu discutam de boli, ci de oameni, de bolnavi, de nesansa caderii sau de sansa
vietii. Pentru medicina moderna, bolile fac abstractie de latura sufleteasca,
dar pentru hipocratieni, totul porneste de la suflet. Se incepe cu faptul ca un
om trebuie sa constientizeze greseala de viata pe care a savarsit-o, pentru ca
ea incarca sufletul si-aduce boala. Fiecare trebuie sa vada unde a gresit si,
in acest sens, spovedania este ca o adevarata renastere, un act extrem de
complex, care presupune o morala profunda, o constientizare a legii lui
Dumnezeu, o curatare anatomica desavarsita si o deblocare a intregului plan
psihic. O intoarcere prin curatenie la parametrii si performantele nominale
date de Dumnezeu omului. De aceea este important ca omul sa treaca pe la preot,
inainte de a veni la mine. Calugarul Nicolae Pescaru facea el totul, il lua pe
om si-i analiza tulpina genetica din care facea parte, valoarea defecta care
provine din aceasta tulpina, analiza partea de defect personal suprapus pe
defectele tulpinei genetice, vedea efortul care trebuie depus si rugaciunea
necesara pentru vindecare. Eu il trimit pe omul bolnav la preot si abia apoi il
preiau pentru a desavarsi curatarea, imbinand procedeele terapeutice diverse,
dupa cum practica si experienta de mai bine de 25 de ani ma ajuta.
Postul alimentar, conditia obligatorie a vindecarii
- Vorbiti-ne despre importanta alimentatiei in
tratarea bolilor.
- La baza vindecarii oricarei boli sta terapia
alimentara. Aceasta afirmatie presupune ca prim act postirea. Terapia prin
postire duce la o retraire a tuturor bolilor dinspre prezent spre trecut. Sa
zicem ca am un bolnav de 50 de ani si il pun sa faca terapie alimentara.
Initial, se simte bine. Dupa o vreme, are o prima criza care este simetrica,
dar mai scurta si mai slaba, decat ultima boala de care a suferit. Dupa aceea,
daca regimul alimentar continua, urmeaza din nou o perioada de liniste, apoi
alta criza care corespunde cu penultima boala. Si tot asa, ne ducem dinspre
prezent spre trecut, pana scoatem toate bolile din sistem. Este un procedeu
uluitor, pe care doar medicina hipocratiana il poate declansa. Il folosesc pe
undeva si homeopatii, dar nu reusesc sa-l duca chiar la asemenea limite.
Postul, spovedania si regimul alimentar
Esenta oricarui act terapeutic de calitate este
privarea de alimentatie pentru o perioada anumita de timp, postirea, si apoi
folosirea numai a anumitor alimente. In acest sens, zicea Hipocrate ca
alimentele trebuie sa ne fie leacuri si leacurile sa fie alimentele noastre.
Desigur, in functie de boala si de alti factori, fiecarui om care vine la
tratament, ii recomand anumite alimente in dieta zilnica, dar si o perioada mai
mare sau mai mica de post.
- Postul pe care il recomandati are aceleasi
caracteristici ca postul crestin-ortodox?
- Suntem integrati intr-un ecosistem, intr-un timp
astronomic, intr-o civilizatie si o cultura. Avem un bioritm. De aceste lucruri
nu putem face abstractie. Toata viata de pe planeta este ciclica si pulsatorie.
Este sistemica. Fiecare fiinta din univers are in acest sistem un loc anume si
reactioneaza in paralel cu sistemul din care face parte. Si cainele face foame
cand este bolnav. Numai omul este singura fiinta care manevreaza in mod
constient practica de renuntare la hrana si de curatare prin postire. Cu cat
diagnosticul este mai sever, cu atat renuntarea trebuie sa fie mai profunda si
de mai mare durata. Eu nu sunt insa adeptul unui regim vegetarian radical. Noi
nu trebuie sa copiem civilizatii si obiceiuri straine, ci trebuie sa urmam
sensul ecosistemului din care facem parte. Si atunci, modelul corect adaptat
dupa care trebuie sa ne organizam viata este calendarul ortodox. Asta inseamna
ca tot la 7 zile trebuie sa mancam carne (iarna, de mamifer, vara, de pasare
sau peste); tot la 7 zile sa consumam branza; tot la 7 zile, oua, si tot la 7
zile, lapte. (Lapte dulce pentru cei pana la 7 ani, dupa aceea iaurt, lapte
acru). Asa avem de 4 ori cifra 7. De fapt, si dentitia noastra este alcatuita
pentru acest tip de alimentatie. Nu intru in detalii, dar vreau sa va spun ca
aceste cifre sunt specifice sistemului nostru, nu sunt straine de noi. Nu sunt
conventionale, avem 7 centri de aura, avem meridiane energetice care propaga
energii specifice, care cunosc exacerbari si prabusiri in functie de timp. Una
este, de exemplu, sa faci analiza ficatului ziua, cand este in faza de
inhibitie, si alta este s-o faci noaptea, intre orele 1 si 3, cand ficatul
functioneaza la maximum. Analizele si rezultatele lor, dar si terapiile propuse
ar fi altfel gandite daca medicina moderna ar tine cont de aceste lucruri.
V-am spus
toate acestea, ca sa intelegeti ca noi nu ne putem sustrage ecosistemului din
care facem parte, timpului in care traim. Cele patru posturi mari din
calendarul ortodox sunt legate de momentele astronomice de schimbare a
parametrilor de camp energetic al planetei noastre, care este influentata si de
alte astre. Echinoctiile, solstitiile, schimba performanta de camp energetic si
corespund, intr-un fel, perioadelor mari de post din an. In aceste perioade,
este indicat repausul alimentar, care protejeaza organismul. Necesarul de
vitamine, proteine, micro si macroelemente trebuie sa fie luat din zona
vegetala. In acelasi timp, momentul de postire trebuie sa fie dublat de
curatarea sufletului. Trebuie sa fie un moment de repaus endocrin (relatiile
unui barbat cu partenera lui inceteaza), o intoarcere in plan sufletesc la
normele morale, o raportare fata de legile lui Dumnezeu. Curatenia trupeasca
trebuie sa fie insotita de cea sufleteasca, in baza spovedaniei absolut
necesare in post. Este vorba de un sistem foarte bine pus la punct. O conjugare
de elemente foarte bine instrumentate, in asa fel incat il aliniaza pe om cu
curgerea timpului, in ecosistemul din care face parte si in civilizatia careia
ii apartine.
- Se spune ca lupta cu boala are nevoie de suport
psihologic. Dvs. va confruntati permanent cu oameni loviti de maladii
incurabile. Credeti ca este bine sa-i spui direct, unui bolnav de cancer, de
exemplu, ce boala are, sau este mai bine sa-l menajezi?
- La prima vedere, este optiunea familiei, a celor
care au in ingrijire un bolnav grav, daca ii spun sau nu diagnosticul. In ce ma
priveste, cred, totusi, ca este dreptul fiecaruia sa afle adevarul si sa stie
exact care este starea sanatatii lui. Dupa un timp de pregatire, care nu
trebuie sa dureze foarte mult, i se poate spune deschis bolnavului de ce boala sufera. Din
observatiile mele, oamenii care au probleme cu cancerul, de exemplu, nu au
probleme cu nervii. Bolnavul trebuie sa-si cunoasca boala ca sa stie cu cine si
cu ce lupta. Aici il ajutam noi, cu explicatii si informatii care il ajuta sa
se mobilizeze psihic, sa-si canalizeze toate actiunile in vederea vindecarii.
Omul trebuie sa constientizeze neaparat situatia in care se afla, sa se
mobilizeze si sa stapaneasca teama, frica, in fata manifestarilor bolii, dar si
in fata reactiilor organismului la terapia prin post. A da afara o tumora din
intestin este un lucru destul de simplu in aparenta - asemanator unei defecari,
dar in cazul unei tumori pulmonare, este mai greu - poate sa apara hemoragia,
care il sperie pe cel neavizat. In cazul unei tumori cerebrale, lucrurile sunt
si mai dramatice - apare coma. Am avut un pacient cu tumora cerebrala care,
dupa inceperea terapiei, a intrat in coma timp de 3 saptamani. Dupa ce si-a
revenit, a continuat terapia prin post, apoi terapia alimentara propusa si a
scapat de tumora. Traieste si acum, dupa 17 ani de la acele intamplari. Am avut
o pacienta cu tumora de san, la care drenarea sanului, scurgerea de puroi si
alte materii, a durat mai bine de un an si jumatate, dupa ce a inceput terapia.
Dar femeia este acum salvata. In toate aceste cazuri a contat foarte mult
perseverenta cu care au fost respectate postul si alimentatia. Trebuie sa va
spun din nou ca, cu cat situatia este mai dramatica, spargerea pachetului
toxinic, drenarea, sunt mai dificile si regimul cerut este mai sever. Vedeti
dumneavoastra, daca un bolnav de cancer se hraneste clasic, cu proteine
animaliere, daca bea cafea, alcool, daca fumeaza, boala evolueaza violent, apar
metastazele care invadeaza tot organismul, iar suferinta este foarte mare. Daca
se alege o dieta naturista, precedata de post, in primul rand se opreste
evolutia si inaintarea tumorii, imprastierea ei. Tumora este localizata si
organismul poate trai in continuare cu ea, cata vreme o tine sub control. Sunt
oameni care traiesc de 10-15 ani cu astfel de tumori localizate, respectand
terapia alimentara. Sigur, sunt unele cazuri in care boala nu mai poate fi
invinsa, pentru ca s-a descoperit mult prea tarziu. Dar va pot spune, din ceea
ce am observat eu la pacientii pe care i-am indrumat, ca bolnavii de cancer
care apeleaza la naturism, chiar daca nu reusesc sa se vindece complet, isi
prelungesc viata, mor mai tarziu, fara chinuri mari, cu suferinta mai putina,
mor mai elegant, daca vreti. Asa ca, la urma urmei, dreptul de optiune il are
fiecare in parte.
Un caz
"Am fost singura in fata bolii, dar am avut rabdare, am avut incredere in ce faceam si acum sunt un om fericit"
"Boala unui om este, la urma urmei, o problema
intima", imi spune femeia asezata in fata mea. "Eu pot sa va spun
numele meu, dar acesta n-are nici o importanta pentru cititorii dvs. Important
pentru ei este sa afle ca eu, A. I. din Sibiu, profesoara, am avut o boala
foarte grea, cu care m-am luptat timp de 16 ani, si-am invins-o, pentru ca am
crezut in ceea ce faceam si pentru ca am fost perseverenta."
- Cum v-ati dat seama ca sunteti bolnava, care au
fost primele semne ale bolii?
- La inceput, am avut niste simptome aparte, destul
de greu de definit ca boala: aveam ameteli, stari de confuzie, deficiente de
orientare, de directie, tulburari de auz, mi se parea ca am capul infundat cu
vata, nu eram sigura de reactiile mele in natura. Am fost internata in doua spitale
si am iesit de acolo fara sa mi se poata pune un diagnostic clar si fara o
ameliorare a simptomelor. Cu alte cuvinte, nimeni nu stia atunci ce am. Eram
destul de speriata, pentru ca imi dadeam seama ca este ceva grav, dupa felul in
care ma simteam. Am inceput sa citesc singura despre naturism si am tinut un
regim naturist, asa cum m-am priceput, timp de 6 saptamani. Dar m-am simtit mai
bine un pic, am oprit regimul si tulburarile acelea neplacute au reaparut.
Atunci am aflat de d-l Albescu, am luat legatura cu dumnealui si am inceput
regimul prescris. I-am spus ca am tinut un regim naturist un timp si ca apoi
l-am intrerupt si m-a certat, spunandu-mi ca naturismul este un mod de viata,
nu e un tratament trecator pe care il incepi si-l inchei dupa o vreme. E un mod
de viata, cu care cel care are o boala grava trebuie sa se obisnuiasca si pe
care sa-l duca apoi tot timpul, toata viata.
- A fost greu sa va obisnuiti cu regimul naturist?
- Nu, pentru ca d-l Albescu face si psihoterapie si
m-a ajutat sa-mi descopar tocmai acele valente de care aveam nevoie pentru a
putea trece la un asemenea regim. Mi-a dat incredere si speranta de-a lupta cu
boala, careia dupa niste analize mai amanuntite, i-am aflat pana la urma si
numele. Poate ca si diagnosticul grav m-a facut sa-mi dau seama ca lupta
trebuie sa fie totala si ca nu am prea multe optiuni. La inceput, a fost un pic
mai dificil, apoi m-am obisnuit. Acum am scapat cu totul de ceea ce inseamna
stres alimentar. Singurele momente mai delicate sunt atunci cand sunt invitata
undeva si trebuie sa refuz mancarea obisnuita si bautura. In schimb, am o mare
bucurie: toata familia, si ma refer nu numai la familia mea, la sotul meu si
copii, ci la familia mare, adica fratele, cuscrii, copiii lor, dar si multi
dintre colegii mei de la scoala au adoptat naturismul, vazand rezultatele
extraordinare pe care aceasta terapie le-a dat in cazul bolii mele. Pentru a le
usura oarecum efortul, am scris o carte de retete naturiste, pe care am
publicat-o deja, si astept acum editia a doua ("Darurile
pamantului"). Am vrut sa-i ajut, sa nu le fie postul o povara. Am imbinat
mancarurile crude cu cele gatite, pentru ca sa nu fie socul psihic prea mare.
Cel mai greu mi-a fost la inceput, cand s-a aflat de
boala mea si cand toti se uitau la mine ca la o condamnata. Atunci mi-a fost
foarte greu. Familia n-a inteles nimic din ce se petrecea cu mine, ma
compatimeau pentru modul de viata pe care am ales sa-l duc si nu credeau ca voi
reusi sa ma vindec si ca acel mod de viata va scoate, pana la urma, boala din
trupul meu. Am fost singura in fata bolii si ei ma compatimeau in loc sa ma
ajute. Am avut rabdare, am avut incredere in ceea ce faceam si acum sunt un om
fericit.
Primul care a trecut la naturism a fost sotul meu,
si dupa un regim de un an, a reusit sa elimine toate gunoaiele acumulate in
organismul lui intr-o viata. Si baiatul meu cel mic, care are 23 de ani si este
student inca, a trecut la naturism, desi se simtea foarte bine din punct de
vedere al placerilor pe care viata de student intr-o capitala culturala
europeana, cum este Sibiul, i le oferea. Mi-a spus de curand ca, chiar daca
l-ar bate cineva, n-ar mai putea fuma si n-ar mai pierde noptile, cum facea
inainte. Cu toate astea, nu pot sa spun ca este un tanar care nu-si traieste
bucuria tineretii lui. Este un temperament vesel, jucaus, dar a inteles ca nu
se poate abuza prea mult de fizic.
Asa ca putem zice ca in cazul nostru, ajutorul pe
care ni l-a dat d-l Albescu a functionat si functioneaza ca o adevarata
medicina de familie, in care actul curativ a fost mutat pe actul preventiv. La
cele mai mici semne de boala, apelam la dansul.
- Ce-ati invatat in toti acesti ani de lupta cu
boala?
- Am invatat, in primul rand, sa ma descopar pe mine
insami, ceea ce este un lucru extraordinar. Mi-am descoperit calitati pe care
nu le vazusem la mine inainte. In al doilea rand, am descoperit credinta in
Dumnezeu. M-am apropiat cu mai multa intelegere de oameni. Postul usureaza
relationarea pentru ca te usureaza psihic. Te spiritualizezi cu mai multa usurinta.
V-am spus ca sunt profesoara si am o intensa activitate profesionala. Chiar
ieri am avut lansarea unei carti de specialitate si nu vreau sa ma opresc aici,
chiar daca sunt la varsta pensionarii.
Dar cel mai frumos aspect al modificarilor sufletesti
care au avut loc in urma terapiei naturiste a fost redescoperirea relatiei mele
cu natura. Nascuta fiind la oras, traita pe asfalt, cum se spune, ca o planta
intr-un mediu artificial, eu n-am fost atenta la mediul in care traiam. Pentru
mine, o drumetie in aer liber insemna durere de cap si migrena. Nu ma regaseam
in natura, nu comunicam cu ea. Eu n-am alergat in copilarie prin padure, n-am
stat pe iarba, eram o floare de sera. Ei bine, traind cu boala, stiind ca este
in permanenta acolo si ca ar putea sa-mi aduca sfarsitul, daca nu respect
regimul drastic impus, parca mi s-au deschis dintr-o data ochii. Descopeream cu
uimire pasarile, pomii, ca si cum nu as mai fi vazut asa ceva inainte. Am
descoperit plantele, am inceput sa cultiv in gradina plante si legume care erau
necesare in alimentatia mea si a familiei mele si am fost foarte mandra ca toti
mancau plantele pe care le cultivam, ceea ce nu facusem niciodata inainte.
Si-am mai invatat ceva: sa traiesc impreuna cu boala, cu gandul la ea, cu ideea
de boala. Cu gandul ca oricand ar putea sa reapara, daca nu pastrez modul de
viata naturist pe care l-am adoptat pana la moarte. Orice organism are
oscilatii, o data e mai sus, alta data e mai jos, pot sa apara raceli simple
sau tulburari mai grave. Eu stiu acum ca toate pot fi vindecate, daca nu
intarzii prea mult regimul potrivit, daca ai vointa, credinta si un mentor, un
indrumator, asa cum este d-l Albescu, in care sa crezi si ale carui sfaturi sa
le urmezi indeaproape. Sa nu credeti ca noi il vedem pe domnul Albescu drept un
om care face minuni. Nu. Domnul Albescu este in primul rand un terapeut de
exceptie, si tot in primul rand este un om foarte bun la suflet, care nu lasa
pe nimeni nemangaiat, ori la ce ora l-ai suna ca sa-i ceri ajutorul, un om care
isi foloseste toata stiinta lui pentru salvarea semenilor.
Iridologie
Stabilirea diagnosticuluiprin examinarea irisului
Inca din antichitatea greco-romana, semnele bolii
erau cautate de medicii vremii, in irisul ochiului omenesc. Dar adevarata
iridologie moderna a inceput in secolul 19, cu un medic ungur: Ignatz von
Peczely, care o descoperise din intamplare in anii copilariei. Luand in casa un
pui de bufnita care isi fracturase piciorul cazand din cuib, baiatul a observat
in irisul pasarii, un soi de linie neagra, care pe masura ce bufnita se
vindeca, se transforma, progresiv, intr-un punct inconjurat de pete albe.
Dedicandu-se medicinei, von Peczely a fost din ce in ce mai convins, pe masura
ce isi observa pacientii, ca o maladie producea pe o zona precisa a irisului un
semn revelator. In 1881, publicarea cercetarilor sale a starnit interes in
Europa, si ceva mai tarziu, in America, unde doctorul Bernard Jensen a intocmit
prima harta detaliata a celor doua irisuri, in care se indica cu precizie, care
parte anume a organismului corespunde unei zone a lor.
Irisul ochiului stang acopera emisfera stanga a
corpului, in vreme ce irisul ochiului drept acopera emisfera dreapta. Dar
numeroase functii ale organismului sunt reflectate concomitent de ambii ochi.
In general, partea superioara a irisului reflecta starea organelor si a
functiilor partii de sus a corpului, in vreme ce jumatatea de jos a discului
reflecta starea organelor si a functiilor din partea inferioara a corpului.
Semnele de culoare alba arata ca e vorba de inflamatii sau stres. Semnele negre
arata disfunctii ale unui sistem sau organ. Un cerc negru pe marginea irisului
e susceptibil sa indice o acumulare in exces de otravuri in organism, din cauza
lipsei de evacuare a toxinelor.
Dupa studierea semnelor anormale, iridologul
prescrie un tratament destinat sa repuna in functiune echilibrul organic al
pacientului. Ba, inca si mai surprinzator, un practician experimentat este
capabil sa atraga atentia subiectului si asupra altor probleme de sanatate, ce
urmeaza sa se manifeste in viitor.
Domnul Ioan Albescu poate fi gasit in Sibiu, la
Cabinetul din str. Dealului, nr 25A (la Biserica cu hramul Sf. Ioan Hozevitul),
telefon 0744.59.21.47
Sursa: formula-as.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu