marți, 19 noiembrie 2013

PUFULIŢA-CU-FLORI-MICI (Epilobium parviflorum)

Am primit odată o scrisoare de la un tată de familie în care scrie textual: „Vă implor cu mâinile împreunate şi ridi-cate, poate îmi mai puteţi indica un drum înapoi spre sănătate şi dărui familiei mele, care suferă din greu alături de mine, un tată sănătos." înainte îmi evoca drumul suferinţei sale: în anul 1961 devine acută o prostatită cronică (inflamaţie cronică a prostatei) din cauza îmbăierii într-o apă care conţinea radiu.
A umblat din spital în spital, dar nici un medic nu l-a operat; era disperat. La fiecare scaun elimina sânge şi puroi. Din cauza numeroaselor medicamente a căpătat ulcer duodenal şi o afecţiune gravă la ficat, iar flora intestinală i-a fost distrusă. Era mai aproape de moarte decât de viaţă şi a trebuit, la indicaţia doctorului, să suspende orice medicament. Apoi a fost operat, după cum scrie, pe cale electrică. În ciuda operaţiei, inflamaţiile au rămas până astăzi. Medicamentele şi injecţiile i-au înrăutăţit din nou starea. A recurs la ceaiul de urzici şi la ceaiul diu-retic care i-au ameliorat boala în aşa măsură, încât astăzi poate lucra din nou. De acest drum chinuitor ar fi fost
probabil cruţat mult încercatul tată de familie dacă ar fi ştiut de pufuliţa-cu-flori-mici care poate vindeca din temelie bolile de prostată.
Pufuliţa-cu-flori-mici, necunoscută până acum ca plantă medicinală şi nemenţionată
în nici o carte obişnuită despre plante medicinale, a intrat abia prin prezentarea din
prima ediţie a broşurii mele „Sănătate din farmacia Domnului" într-un adevărat marş triumfal ca plantă medicinală contra bolilor de prostată. În cel mai scurt timp a de-venit cunoscută în întreaga Europă şi în afara ei, nu în ultimă instanţă din cauză că a ajutat deja mulţi oameni în maladiile susmenţionate. În ultima vreme apare şi în cărţile despre plante medicinale şi revistele de specialitate.
Din cauza numeroaselor varietăţi ale acestei flori s-a ivit însă o anumită incertitu-dine. Dintre subspeciile cu acţiune tămăduitoare trebuie înşirate următoarele: cârlige sau răcitoaică (Epilobium roseum), pufuliţa-cu-flori-mici (Epilobium parviflorum), pufuliţa (Epilobium montanum), numită şi faţă-n-faţă, pufuliţa-verde-închis (Epilobium obscurum), pufuliţa lanceolată (Epilobium lanceolatum), pufuliţa-de-colină (Epilobium collinum), pufuliţa-de-mlastină (Epilobium palustre), pufuliţa-de-pietriş (Epilobium fleischeri) şi pufuliţa-alpină (Epilobium anagallidifolium). Varietăţile tămăduitoare se recunosc toate după florile lor mici în culori roşietice, roz pal sau al-bicioase. Ele stau ca bătute-n cuie pe silicvele (fruct capsulă) lunguieţe, înguste, din care ţâşnesc la plesnire seminţele pavoazate cu peri albi, asemănători bumbacului. În Tirol, pufuliţa este cunoscută în mod surprinzător sub numele de „Frauenhaar" = părul femeii.
Din varietăţile enumerate şi care au putere lecuitoare se colectează întreaga plantă, deci tulpină, frunze şi flori, cu grija ca planta să fie culeasă din mijloc – de altfel, ea se rupe foarte uşor –, pentru ca să poată forma noi mlădiţe laterale. Ceea ce s-a cules se taie cât este în stare proaspătă. Din ceaiul de plante se beau, şi în cazurile cele mai grave, numai 2 ceşti pe zi, şi anume 1 ceaşcă dimineaţa, pe stomacul gol, şi 1 ceaşcă seara. Acest lucru nu înseamnă însă că se poate renunţa la controlul medical. Oricum, sfatul medicului trebuie cerut în orice boală grea.
Două subspecii de Epilobium, care pot fi doar cu greu confundate cu celelalte soiuri cu flori mici, nu au voie să fie colectate. Este vorba de cea numită răscoage, limbricaş, pufuliţă sau sburătoare (Epilobium hirsutum) şi de sburătoare (Epilobium angustifolium). La prima dintre ele, florile ajung de mărimea unghiei degetului mare şi strălucesc purpuriu. Ea se găseşte adesea în stocuri mari, stufoase, până la 150 centi-metri înălţime, în şi lângă apele puţin adânci; tulpina şi frunzele sunt cărnoase şi acoperite uşor cu păr pe partea inferioară. Cunoscutul botanist austriac Richard Will-fort, care cunoştea foarte bine pufuliţa ca plantă de leac, nu o menţionează în cartea sa. Ar putea, după cum a susţinut el! să fie confundată cu răscoagele (Epilobium hir-sutum); acestea au, însă, spre deosebire de pufuliţa-cu-flori-mici, nişte flori cel puţin de cinci ori mai mari, tije şi frunze mai cărnoase, o înălţime sensibil mai mare şi de-clanşează un efect contrar. – Sburătoarele (Epilobium angustifolium) cresc înalte de 150 centimetri şi preferă luminişurile, lizierele şi vecinătatea tufişurilor de zmeură. Florile mari, de culoarea purpurei, sunt dispuse în ciorchini lungi, piramidali, neîndesaţi pe o tulpină roşiatică la bază. Florile acestei varietăţi foarte des întâlnite strălucesc în timpul înfloririi, formând nişte suprafeţe roşii ca focul. Denumirea germană populară „Unholdenkraut" = iarba-diavolului este, cred, un indiciu destul de clar că nu poate fi folosită contra prostatitei
Eram femeie tânără când socrul meu a murit în puterea vârstei de hipertrofie a prostatei, deci de o mărire patologică a prostatei. Un vecin care era expert în materie de plante medicinale mi-a arătat această pufuliţă-cu-flori-mici, spunându-mi: „Dacă socrul dumneavoastră ar fi băut ceai din această plantă, astăzi ar mai fi fost în viaţă. Ţineţi-o minte! Sunteţi femeie tânără şi puteţi ajuta mulţi oameni cu ea." Dar după cum se întâmplă când eşti tânăr şi sănătos, nu m-a mai preocupat această plantă. Nu la fel a făcut şi mama! Ea a cules-o în fiecare an şi a ajutat mulţi oameni suferinzi de vezică urinara şi de rinichi. Forţa sa curativă este atât de mare, încât adesea înlătură fulgerător toate supărările şi durerile legate de bolile de prostată. Au existat cazuri când oamenii se aflau în preajma operaţiei şi nu puteau urina decât picătură cu
picătură; o singură ceaşcă a şi adus o uşurare. Ceaiul trebuie băut, bineînţeles, mai mult timp, pentru a obţine o reală însănătoşire.
Mi-a relatat odinioară mama mea despre un pacient care suferise deja trei operaţii de cancer vezical – cancer vezical dovedit clinic – şi care se găsea într-o stare fizică foarte proastă. L-am sfătuit să bea ceai de pufuliţă. Am aflat ulterior de la medicul său că s-a vindecat. Era pe vremea când încă nu mă ocupam de plantele medicinale. Această vindecare m-a impresionat profund. Mama mea m-a rugat deseori să nu uit niciodată să culeg această plantă medicinală când ea n-o să mai fie în viaţă. În 1961, de ziua Intrării Maicii Domnului în biserică, a murit mama mea cea dragă şi eu am uitat în vara aceea să adun pufuliţe.
În cabinetul de consultaţii al medicului meu am aflat că un bărbat pe care-l cunoşteam zăcea fără speranţe în spitalul nostru, bolnav de cancer vezical. „Nu", am exclamat, „acest bărbat vrednic n-are voie să moară!" M-am gândit la pufuliţă. Medicul, deşi avea o atitudine pozitivă faţă de plantele medicinale, a fost de părere că în acest caz nu mai putea ajuta nimic. Eu nu culesesem însă pufuliţe şi m-am gândit cu groază că la mijlocul lui octombrie totul o fi ofilit şi uscat. M-am dus totuşi să caut. Ştiam un loc unde înfloreau în timpul verii.
N-am mai găsit, ce-i drept, decât câteva tulpini veştejite, pe care le-am cules totuşi, le-am tăiat mărunt şi le-am trimis soţiei bolnavului. I-a dat să bea 2 ceşti pe zi, una di-mineaţa şi una seara, şi după 14 zile am aflat de la medic, printr-un anunţ telefonic, că în starea bolnavului survenise o mare schimbare în bine. Mi-a spus râzând: „Deci plăntuţa ta ajută!" De-atunci am putut ajuta sute şi sute de oameni, aşa cum îmi spusese odinioară bătrânul din locul meu natal: „Ţineţi minte această plantă; puteţi ajuta mulţi oameni cu ea."
Un farmacist din München mi-a arătat într-o carte veche şi groasă de farmacie locul în care în jurul anului 1880 pufuliţă mai era consemnată în mod oficial. Medicamentele chimice au izgonit-o total. Prin prelegerile mele, drumeţiile în scopul descoperirii plantelor medicinale şi publicaţiile mele, pufuliţă a devenit din nou cunoscută în toate rondurile populaţiei, îndrumările mele găsesc ecou puternic în sufletele multor oameni, căci pretutindeni unde ajung cu soţul meu în drumeţiile noastre, fie în munţi, pe dru-muri de pădure, la margini de pâraie, fie în luminişuri vedem, spre bucuria noastră, că a fost culeasă numai mlădiţa centrală a pufuliţei, în scopul de a cruţa planta. Oricine cunoaşte această plantă medicinală o apreciază şi o apără de pieire, culegând-o astfel cu multă băgare de seamă. Planta mai creşte, după cules, încă de 2-3 ori. Dacă ri-zomul rămâne în pământ, atunci va înmuguri din nou în primăvara următoare.
Aflu cu bucurie din scrisori că în multe grădini pufuliţa-cu-flori-mici creşte acum printre căpşuni, legume şi arbuşti decorativi, înainte era smulsă din pământ ca orice buruiană supărătoare. Câtor suferinzi le-ar fi putut aduce în acest răstimp vindecare şi un nou curaj de a înfrunta viaţa! De curând am avut posibilitatea de a ajuta un preot care era considerat de medici incurabil, având cancer la prostată şi la vezică şi care se dedică astăzi din nou cu întreaga putere de muncă profesiei sale.
O scrisoare din Schwarzwald: „Cumnata mea a fost tratată de un cancer al or-ganelor pelviene cu raze care i-au dăunat, provocându-i o fisură în intestin şi în vezică. A căpătat asemenea dureri vezicale, încât medicul a fost nevoit să-i prescrie morfină. Atunci am căutat după ilustraţia dumneavoastră din «Farmacia Domnului» pufuliţa-cu-flori-mici, am descoperit-o şi după o săptămână de cură cu ceai, toate durerile au dispărut. Acestea sunt minunile din farmacia Domnului!" – Despre alte vindecări obţinute puteţi citi în broşura „Maria Treben's Heilerfolge", apărută la editura Wilhelm Ennsthaler.
Mulţi dintre cei care suferă de prostată se pot însănătoşi cu ajutorul pufuliţei-cu-flori-mici, deseori chiar fără să mai fie nevoie să se opereze. Dacă operaţia s-a efectuat
deja, ceaiul de pufuliţă înlătură usturimile şi celelalte inconveniente care se ivesc de multe ori ulterior. Trebuie consultat însă în orice caz medicul.
Un bărbat vindecat de o boală a prostatei scrie din Coburg: „Pufuliţa-cu-flori-mici m-a ajutat în durerile mele de prostată. Zăceam în spital în Coburg, bolnav de infarct miocardic. Pe lângă aceasta, aveam dureri de prostată şi nu puteam fi operat din cauza stării proaste a inimii. Mi s-a spus că mi se va pune o sondă permanentă, dacă situaţia mi se va înrăutăţi. – Am aflat despre minunata pufuliţă-cu-flori-mici care a ajutat pe atâţia în suferinţe asemănătoare. Am început să beau câte 3 ceşti pe zi; în câteva zile am scăpat de orice dureri de prostată. Acum mai beau pentru ca să mă refac câte 2 ceşti pe zi. – îi mulţumesc lui Dumnezeu din toată inima. Vă doresc, doamnă Treben, să mai ajutaţi cu pufuliţa-cu-flori-mici mulţi oameni care suferă de acelaşi chin. Este in-credibil că plantele medicinale ale Domnului aduc – când medicina nu mai are soluţii –un ajutor atât de mare."

MOD DE FOLOSIRE
Prepararea ceaiului: Se opăreşte 1 linguriţă (cu vârf) de plante cu 1/4 litru de apă şi se lasă să stea puţin. Numai 2 ceşti pe zi – prima, dimineaţa, pe stomacul gol, iar a doua, seara, 1/2 oră înainte de cină.

Maria Treben, SĂNĂTATE DIN FARMACIA DOMNULUI, pag. 48-50

2 comentarii:

  1. Buna unde pot procura aceasta planta in bucuresti ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună ziua. Tatăl meu are cancer la prostata ,vezica urinara și osos ! Are 75 de ani. Va rog spuneti-mi dacă se găsește acest produs în orice farmacie sau cum as putea achiziționa? Am încercat orice la fel ca domnul din scrisoarea dvs și ne-am ales eu cu bani cheltuiți degeaba iar tatăl cu o boala avansata! Va rog ajutati-mă !

    RăspundețiȘtergere

5 tipuri de tuse (1) Aghiasma (apa sfintita) (1) alcoolul (2) alimentatia (10) Alimentația la Sfinții Părinți (1) alimente de primavara (1) Anafura (paine sfintita) (1) antibiotic natural (1) antioxidanti (2) antiseptic (2) anxietatea şi depresia (6) apa (1) Arhim. Ioachim Parvulescu (1) arsuri stomacale (1) artrita (1) astenie (1) atibiotic natural (1) beneficii (19) boabe goji (1) boala invidiei (2) Boli pulmonare (3) cancer de colon (1) candela (1) canonul bolnavului (1) catina (1) Ceaiuri din plante medicinale (15) chimen negru (1) ciuboțica cucului (1) ciuperci medicinale (1) Comprese cu sare (1) computerul (1) condiment natural (1) condimente populare (1) constipatia (1) consumul de alcool (1) crampe stomacale (1) Crăciun (1) credinta (24) Credinta si medicina (25) Credinţa şi medicina (16) creier (2) crestin (3) cruci (1) Cuviosul Stareţ Antonie de la Optina (1) decoct din scoarta de mesteacan (1) dependenta de alcool (1) Despre alimentaţia corectă (27) Despre boală (50) despre boli (49) despre copii (3) despre credinta (28) despre fumatori (2) despre gravide (2) Despre îngrijirea trupului (14) Despre întărirea imunității (5) Despre tratamentul anghinei (2) despre tratamentul bolilor pulmonare (1) diabetic (4) digestie (1) durere (1) durere de dinti (1) efecte (1) eliminarea toxinelor (2) episoade tuse (1) eucalipt (1) ficat (1) Floarea Damaschin (3) Fruct (6) fumatori (1) fumatul (1) glicogenul (1) grasimi (1) hidrati de carboni (1) icoana (1) Icoane (1) igiena îmbrăcămintei (1) infuzie (6) infuzie din scoarta de copac (1) Ingrijirea dintilor (1) Ingrijirea memoriei (6) Intarirea imunitatii (2) Intarirea imunitatii organismului (8) împărtășania (1) înfrânarea (1) lamai (1) legume (3) leurda (1) Lista de E-uri (1) lucerna (1) lupta cu stresul (5) macerat din coaja de mesteacan (1) macrisul (1) Maica Domnului (4) masa de sarbatoare (1) matasea de porumb (2) medicament (2) medicament naturist (5) medicamente duhovnicesti (3) medicina isihasta (2) miere (1) minte (1) Nuca (1) nutritionisti (1) ochii (1) organismului (2) Oxigenul (1) Papadia (1) parintele Ghelasie Gheorghe (1) Parintele Iustin Popovici (1) parintele Porfirie (1) patison (1) părintele Ioanichie Bălan (1) Părintele Iustin Popovici (1) perele (1) Perioada Triodului (1) Plante Biblice (14) Plante medicinale (168) podbal (1) post (7) prevenirea cancerului (5) prevenirea imbatranirii creierului (1) Produse de post (9) proprietati (19) proteine (1) răguşeală şi tuse (1) recomandare (14) recomandari naturale (24) Recomandări pentru perioada caniculară (9) remedii anticancerigene (7) remedii naturale (17) Remediu impotriva difteriei si a tuturor tipurilor de anghine (1) Revigorare a organismului (20) Ridichea neagră (1) rinichi (1) Riscurile de cancer (7) rostopasca (1) Roua Sfântului Gheorghe (1) rugaciune (14) Rugăciuni ortodoxe de masă (1) Rugăciunile bolnavului (30) Salcie cu mâtișori (1) salvia (1) sanatate (67) sanatate copii (2) saruri minerale (1) sâmburii de caise (1) Scoarta de copac (1) scorțișoara (1) seminte de mac (1) Sf. Ioan Rusul (1) Sfantul Tihon din Zadonsk (1) Sfaturi duhovnicesti (49) Sfaturi naturiste (9) Sfântul Ierarh Nectarie de la Eghi­na (1) Sfântul Ioan din Kronstadt (1) Sfântul Ioan Gură de Aur (1) Sfântul Nicolae Velimirovici (1) Sfântul Serafim de Sarov (1) Sfântul Vasile cel Mare (1) silvoterapia (1) sistem nervos (1) sistemul imunitar (1) somnul (1) Spanacul (1) spovedania (1) Stabilizarea nivelului glucozei din sânge (1) stari de slabiciune (1) stevia (1) stomac (1) Studiu alimentar (9) stup (1) Sucuri de plante (2) Sucuri din fructe (8) Sucuri din legume (9) Taina Sfântului Maslu - terapie pentru suflet (4) tipuri tuse (1) traista ciobanului (1) Tratament cancer de piele (6) Tratament cancer intestine (6) Tratament cancer oase (5) Tratament cancer pancreas (1) Tratament cancer pulmonar (2) Tratament cancer rinichi (3) Tratament cancerul ficatului (4) Tratament cancerul plămânului (3) Tratament cancerul sanilor (2) Tratament cancerul tiroidei (2) Tratament dureri ulceroase (2) Tratament faringită (1) Tratament gripa (4) Tratament insomnie (3) tratament pentru rinichi (1) tratament tuse (5) Tratament ulcerul gastric si duodenal (2) tratamentul bolilor de ficat (2) tratamentul astmei bronhiale (3) Tratarea colicilor renale si a nefritelor (1) Tratarea a orice tip de cancer (2) tratarea anemiei (4) tratarea asteniei de primavara (1) tratarea bolilor hepatice (1) tratarea bronşitei (2) tratarea cancerului (2) tratarea cancerului mamar (1) Tratarea cistitei (2) Tratarea diverselor boli cu ajutorul sarii (1) Tratarea durerilor de gât (4) tratarea gutei (1) tratarea hepatitei (1) Tratarea infectiilor rinichilor si cailor urinare (1) Tratarea pietrelor la fiere (1) tratarea pietrelor la rinichi (2) Tratarea racelii (9) tratarea reumatismului (1) tratarea tuberculozei (1) tratatmentul tusei (1) troițe (1) Tulburările nervoase (2) tuse (2) tuse convulsivă (1) tuse copii (1) tuse la copii (1) tuse seaca (1) tuse uscata (1) tusea (1) uleiul de mac (1) Uleiul sfințit (1) urzica (1) usturoi (1) vaccinuri antigripale (1) Vaccinuri naturale (1) vindecare (4) Vindecarea prin gandire (3) vitamine (16)